65 % kamionů překročilo před velkou nehodou na D1 nejvyšší povolenou rychlost

30. 3. 2008 – 20:17 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

65 % kamionů překročilo před velkou nehodou na D1 nejvyšší povolenou rychlost
Placeholder | zdroj: tisková zpráva

Zasněžená vozovka a viditelnost menší než 100 metrů nezabránily, aby 79 % řidičů projíždějících v rychlém pruhu deset minut před hromadnou havárií na D1 dosahovalo rychlosti nad 110 km/h. 65 % nákladních vozidel jelo nad svůj povolený limit 80 km/h a hodinu před hromadnou havárií to bylo neuvěřitelných 98 % projíždějících kamionů nad povolenou rychlost. Tento zarážející výstup přinesla měřící zařízení ŘSD, která jsou týden po nehodě k dispozici.

Mezi nejhučnější místa v ČR patří Olomouc, Znojmo, nebo Opava Česká republika má již 1000 kilometrů dálnic a rychlostních silnic Evropská komise odmítla financovat rakouskou část dálnice z Brna do Vídně Ředitelství silnic a dálnic ČR má na dálnici D1 stabilně umístěné čtyři měřící stanice, které monitorují rychlost projíždějících vozidel. Jedna z těchto stanic zaznamenává data nedaleko místa čtvrteční hromadné havárie. Podle zjištění ŘSD projíždělo deset minut před nehodou na měřeném úseku 79 procent vozidel v rychlém pruhu a 39 procent vozidel v pomalém pruhu rychlostí nad 110 km/h. „Pokud vezmeme v potaz jaké byly povětrnostní podmínky a snížená viditelnost v ten moment na dálnici D1, pak se dá říci, že více než polovina řidičů hazardovala nejen se svým životem, ale i se životem všech dalších účastníků silničního provozu,“ říká mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. To, že řidiči riskovali, potvrzuje i další zjištěný údaj: 41 procent vozidel v rychlém pruhu a 21 procent vozidel v pomalém pruhu projížděla na měřeném úseku s rozestupem menším než 2 sekundy. „Bezpečnostní experti doporučují mnohem větší rozestup, než jsou 2 sekundy za dobrých povětrnostních podmínek. Čtvrteční počasí bylo několikanásobně horší, než jsou běžné standardy. Tomu měl odpovídat také rozestup mezi jednotlivými vozy a snížená rychlost ,“ doplňuje Martina Vápeníková. Debaty o tom, kdo je v případě havárie na dálnici D1 odpovědný, doznávají po zveřejnění uvedených údajů mnohem jasnějších obrysů. Za povětrnostní situace a snížené viditelnosti, které panovaly na dálnici D1 před a v době nehody, není možné, aby se řidiči chovali tak, jak dokládají data měřících stanic ŘSD.

Kurzy

Kurzovní lístek: 28.3.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,240 25,360
USD 23,400 23,580
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články