Bernard dál bojuje s Prazdrojem o kvalitu nealkoholických piv

- Firmy autor: Redakce NašePeníze.cz

Rodinný pivovar Bernard dočasně přejmenuje své nealkoholické pivo „Bernard s čistou hlavou“ na „Bernard s ušatou hlavou“, pokud by prohrál s konkurenčním pivem Birell z produkce Plzeňského Prazdroje souboj o kvalitu těchto piv.

Pokud by Birell nealkoholické pivo z produkce pivovaru Bernard porazil, zavazuje se Bernard , že přejmenuje nealkoholické pivo „Bernard s čistou hlavou“ na „Bernard s ušatou hlavou“.

Pokud by Birell nealkoholické pivo z produkce pivovaru Bernard porazil, zavazuje se Bernard , že přejmenuje nealkoholické pivo „Bernard s čistou hlavou“ na „Bernard s ušatou hlavou“.,zdroj: NašePeníze.cz

Konstatoval to v pondělí šéf pivovaru Stanislav Bernard.

Bernard minulý týden Prazdroj vyzval na souboj, aby tak protestoval proti kampani Prazdroje na podporu Birellu „Chutí převyšuje ostatní“. Tu považuje za neetickou a nepravdivou. Prazdroj ovšem souboj písemně odmítl a tvrdí, že k použití sloganu v uvedené kampani jej opravňuje skutečnost, že je Birell dlouhodobě v ČR nejprodávanějším nealkoholickým pivem s tržním podílem větším než 60 procent. Podle Bernarda by ale mohl být podle stejné logiky používán slogan „Gambrinus chutí převyšuje Pilsner Urquell“, protože i on má největší tržní podíl na českém pivním trhu. Odmítnutím souboje, která má posuzovat 25 degustátorů vybraných Sdružení přátel piva, Prazdroj podle Bernarda dokazuje, že má obavy z přímé konfrontace.

Pokud by Birell nealkoholické pivo z produkce pivovaru Bernard porazil, zavazuje se Bernard , že po dobu jednoho měsíce přejmenuje nealkoholické pivo „Bernard s čistou hlavou“ na „Bernard s ušatou hlavou“. „Zároveň budeme točit Birell na našem blížícím se Bernard Festu, a to zcela zdarma,“ podotýká představitel rodinného pivovaru.

Jak ale již dříve řekl Mediafaxu ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý, on osobně kampaň na podporu Birellu za nekorektní nepovažuje. „Tato kampaň netvrdí, že ostatní pivovary vyrábějí nealkoholická piva špatně,“ podotýká Veselý.

Podle Bernarda stojí za dominantním tržním podílem Birellu především skutečnost, že jde o nejdéle vyráběné nealkoholické pivo na tuzemském trhu. Světlé nealkoholické pivo Bernard dosahuje na trhu podílu zhruba dvou procent, celkově čtyři typy nealkoholických piv z produkce pivovaru Bernard pak dosahují úhrnného podílu na trhu kolem pěti procent. Ročně se v ČR vyrobí kolem 500 000 hektolitrů nealkoholických piv.

-Petr Havel, Mediafax

Kam dál?

- Bernard vyzval na souboj Plzeňský Prazdroj v kvalitě nealko piv

- Točené nealkoholické pivo rozšíří nabídky některých restaurací

- Pití alkoholu na ulici postupně zakazují města i obce. Kde už zákaz platí?

- Jak vidí Česko zahraniční novináři? Pozor, čeští pivaři volí, upozorňuje Reuters

Tagy: pivo nealkoholické pivo Bernard Birell