Budou mít chodci na přechodu přednost před tramvají?

16. 1. 2008 – 2:20 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Budou mít chodci na přechodu přednost před tramvají?
Placeholder | zdroj: tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy by rád přispěl do veřejné diskuze o navrhované změně v zákonu, kde by chodci měli před tramvajemi přednost na přechodech pro chodce. Dopravní podnik se rozhodl, že odborníkům předloží fakta z provozu, aby poskytl co nejobjektivnější pohled na tuto problematiku.

Dopravní podnik hlavního města Prahy zveřejní některá fakta z pražského provozu, která by měla odborníkům umožnit objektivní náhled na situaci z každodenního hlediska a nasbíraných zkušeností. „Včerejší informace o změně přednosti na přechodu ve prospěch chodců mě téměř píchla u srdce. Představil jsem si situaci, kdy plná tramvaj v dopravní špičce urputně brzdí svých 15 – 30 tun hmoty, aby dala přednost chodci, který vstoupil na přechod. Pokud by chodec, který využil nabízené přednosti, neutržil žádné poranění, jsem si jistý tím, že tramvaj by se rázem proměnila v nemocnici plnou raněných.“ říká generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy, akciové společnosti Martin Dvořák. Zdroj: DPP „Tramvaj je vlak, a tak je zapotřebí i o tramvaji uvažovat v rámci dopravní situace ve městě. Brzdná dráha nezatížené tramvaje T3 z 50 km/h činí 56 m v porovnání s osobním vozem, který stejnou rychlost ubrzdí na 28 metrech. Navíc tramvaj, která jede po kolejích nemá manévrovací prostor, aby udělala kolem případné překážky v cestě kličku. Připravujeme souhrnnou informaci o tom, čeho je tramvaj v běžném provozu schopná, abychom poskytli relevantní a technické údaje, které jsou nezpochybnitelné. Myslím, že je více než vhodné, aby odborníci měli dostatek informací než se tato změna dostane do praxe. “ dodává dopravní ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy akciové společnosti Ing. Petr Blažek. Postup Dopravního podniku vysvětluje Martin Dvořák takto: „Myslím, že fakta a čísla jsou pro racionální diskuzi o této chystané změně nezbytná. Pokud by k takové změně došlo, rázem by se stali řidiči tramvají nejohroženější řidičskou skupinou v ČR při nehodách s chodci. Schválení této změny by je mohlo přivést do soudní síně na špatné straně lavice.“

Kurzy

Kurzovní lístek: 17.9.2021 Exchange s.r.o.

EUR 25,270 25,370
USD 21,450 21,590
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články