Daně přes mobilní telefon by uvítalo 55% Čechů
5. 4. 2007 – 3:00 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz |Diskuze:
Více než polovina podnikatelů a živnostníků v ČR by přivítala možnost podávat daňové přiznání přes mobil jako výraznou úsporu času.
  
  
    
      
	Češi považují stávající daňový systém za nespravedlivý a byrokratický. Drtivá většina z nich by si přála vznik bezplatné linky daňového poradenství. Vyplynulo to z reprezentativního výzkumu, který mezi zákazníky všech mobilních operátorů provedl Vodafone.
	Březnový výzkum, týkající se využití mobilních telefonů při podávání daňového přiznání, se zaměřil na dvě hlavní témata:
	
		Spokojenost s daňovou soustavou a finančními úřady
		Využití mobilů pro podání daňového přiznání a komunikaci s úřady
	
	Z výsledků výzkumu vyplynulo, že podnikatelé a živnostníci v ČR: Daně a komunikace s úřady
	
		považují daňovou soustavu za byrokratickou (90%) a nespravedlivou (71%)
		s finančními úřady komunikují většinou osobně (55%), ale tuto komunikaci považují za pomalou (78%) a byrokratickou (82%)
		98% z nich by uvítalo bezplatnou telefonickou linku daňového poradenství
		chtějí mít možnost rezervovat si mobilem na finančním úřadě konzultaci s úředníkem (83%) nebo získat pořadové číslo (61%)
	
	Daňové přiznání a mobilní telefon
	
		daňové formuláře považují za příliš dlouhé (85%) a nepřehledné (76%)
		pouze 5% z nich podává daně přes internet, většina je i nadále podává osobně (78%)
		více než polovina (55%) z nich by v budoucnu ráda podávala daňové přiznání přes mobil z důvodu úspory času
		v tuto chvíli by daňové přiznání přes mobil zkusila čtvrtina z nich, přičemž většina (60%) by využila internetový formulář, přístupný na mobilním telefonu
		27% se domnívá, že jim daňové přiznání přes mobil umožní dodržet řádný termín pro jeho podání
	
	Výzkum realizoval Vodafone ve spolupráci s agenturou United Interactive na reprezentativním vzorku 446 podnikatelů a živnostníků v ČR, kteří využívají mobilní telefon.