Dovolená ze slevového portálu? 50 procent jsou reklamace!

- Spotřebitelé autor: Redakce NašePeníze.cz

Nákupy všeho možného i nemožného prostřednictvím internetu jsou na vzestupu, Češi by prostřednictvím e-shopů měli letos utratit on-line až 50 miliard korun, nejvíce za dovolené na slevových portálech. Ne vždy se ale nákup vyplatí, zatímco u klasických cestovních kanceláří se pohybují reklamace kolem pěti procent, s dovolenou ze slevového portálu je nespokojena až polovina zákazníků.

Zájezd se zásadně reklamuje u toho, kdo se zavázal ho poskytnout. Při nákupu na slevovém portálu je to cestovní kancelář. Ve vztahu ke slevovému portálu zpravidla žádný nárok z reklamace nevzniká, je však namístě pečlivě prostudovat všechny smluvní podmín

Zájezd se zásadně reklamuje u toho, kdo se zavázal ho poskytnout. Při nákupu na slevovém portálu je to cestovní kancelář. Ve vztahu ke slevovému portálu zpravidla žádný nárok z reklamace nevzniká, je však namístě pečlivě prostudovat všechny smluvní podmín,zdroj: NašePeníze.cz

Na co si dát pozor a jak se vyhnout podezřelým zájezdům radí právník Milan Jelínek z advokátní kanceláře Hartmann, Jelínek, Fráňa a partneři. Uvádí, že během loňského léta nakoupili Češi na slevových portálech 78 827 zájezdů za 180 milionů korun. Reklamace se přitom nejčastěji týká kvality ubytování a jídla. Komu si ale stěžovat?

 

„Zájezd se zásadně reklamuje u toho, kdo se zavázal ho poskytnout. Při nákupu na slevovém portálu je to cestovní kancelář. Ve vztahu ke slevovému portálu zpravidla žádný nárok z reklamace nevzniká, je však namístě pečlivě prostudovat všechny smluvní podmínky. Některé slevové portály nabízejí v případě problémů s poskytovateli služeb určitou formu kompenzace či pomoc při řešení,“ vysvětluje Milan Jelínek. Dodává, že v případě reklamace v místě pobytu je vhodné sepsat zápis přímo s delegátem a nechat si jej od něj potvrdit.

 

Mít se na pozoru je přitom vhodné i při počítání počtu slev, které portál nabízí. Není totiž výjimkou, že obchodníci nabídnou víc slev, než jsou následně schopni poskytnout. Například restaurace nebo hotel mohou být již plně obsazené až do konce platnosti prodávaného poukazu (voucheru). Prodejce proto není následně objednanou službu schopen poskytnout. Jak v takovém případě postupovat? „Není-li možné nebo účelné odstoupit od smlouvy nebo smlouvu jinak ukončit, je nutné hledat řešení, které poskytovatele donutí k tomu, aby se ke svým závazkům postavil čelem. Takovým řešením může být občanskoprávní žaloba na plnění, podnět kontrolnímu orgánu nebo v krajním případě i trestní oznámení,“ říká právník Jelínek s upozorněním, že odstoupení od smlouvy je možné pouze v době platnosti voucheru. Poté již nikoliv.

 

Jak vybrat bezpečný a věrohodný slevový portál?

 

První slevové portály se objevily v roce 2010. Dnes jich v České republice existuje kolem 120. Stoprocentně spolehlivý způsob, jak poznat ten seriozní, bohužel neexistuje. Je však možné vysledovat náznaky poukazující na spolehlivost. „Provozovatele je například možné prověřit v obchodním a insolvenčním rejstříku. Pokud je v likvidaci nebo v platební neschopnosti, určitě je na místě opatrnost. Může být i ochota a rychlost, s jakou portál reaguje na doplňující dotazy k nabízeným slevovým akcím. Rozhodující význam mohou mít názory uživatelů, kteří již služeb slevového portálu využili,“ zakončil radou Milan Jelínek.

Tagy: Dovolená reklamace slevový portál