E-shopy musí vracet nejen kupní cenu, ale i poštovné

- Spotřebitelé autor: Redakce NašePeníze.cz

České e-shopy spotřebitelům v případě odstoupení od smlouvy vrací nižší částky než by měly, podle rozhodnutí Evropského soudního dvora totiž musí vracet nejen cenu zboží, ale i poštovné. Ve středu na to upozornil spotřebitelský časopis dTest.

Většina zákazníků se však těchto částek vůbec nedomáhá, protože netuší, že je mají právo požadovat, Foto:SXC

Většina zákazníků se však těchto částek vůbec nedomáhá, protože netuší, že je mají právo požadovat, Foto:SXC , zdroj: NašePeníze.cz

Podle časopisu téměř žádný český e-shop však tyto částky nevrací, což je v rozporu se zákonem.

"Povinností e-shopů je vrátit nejen kupní cenu za zboží, ale i částku, kterou spotřebitel uhradil jako poštovné, popřípadě balné a další náklady, za cestu zboží od prodejce k němu," uvedl právní poradce časopisu Jan Votočka. "Spotřebitel ze zákona nese pouze náklady spojené s vrácením zboží, tedy za zaslání zboží zpět prodejci," dodal.

Většina zákazníků se však podle něj těchto částek vůbec nedomáhá, protože netuší, že je mají právo požadovat. Internetové obchody však budou muset svou praxi změnit. V opačném případě jim podle právního poradce hrozí citelná sankce ze strany České obchodní inspekce.

„Zároveň se dá očekávat zvýšení cen zboží nabízeného na internetu, protože internetové obchody budou muset pokrýt náklady vzniklé vracením poštovného. Dále předpokládáme, že daleko více lidí bude nyní využívat svého práva od smlouvy odstoupit, neboť tak budou moci nově činit s minimální finanční ztrátou,“ uzavřel Votočka.

-Libor Popela | MED

Tagy: cena e-shop poštovné vrátit kupní cenu