Elektronické bankovnictví láká podvodníky čím dál více, nevěřte všem emailům
7. 1. 2008 – 3:00 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Česká spořitelna preventivně varuje své klienty před podvodným e-mailem. Někteří klienti České spořitelny dostali dnes či v uplynulých dnech podvodnou e-mailovou zprávu, která má vzbudit dojem, že byla odeslána z adresy www (at) servis24.cz a obsahuje link na údajné stránky internetového bankovnictví České spořitelny, na službu SERVIS 24.
Evropa bojuje proti počítačové kriminalitě
Phising útočí na majitelé účtů České spořitelny
Z ČSOB byla ukradena klientská data
Internetové bankovnictví pod lupou
Česká spořitelna varuje před padělanými šeky
Podvodníci objevili nový způsob kopírování karet
Zpráva je výzvou, aby se adresát z bezpečnostních důvodů přihlásil prostřednictvím prolinku v jejím těle na stránky služby SERVIS 24 . Pokud tak učiní, dostane se na stránky, které sice vypadají jako stránky služby SERVIS 24, ale v poli adresy je namísto servis24.cz uvedeno servis24.us. Samotná mail ová zpráva je navíc psána těžko srozumitelnou češtinou a obsahuje prvky azbuky. Cílem podvodného e-mail u je získat klientské číslo a heslo adresáta (identifikační a autentizační údaje) a pokusit se následně o jejich zneužití.
Česká spořitelna ve své zprávě uvádí, že žádnou takovou zprávu nerozesílala a s klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech jako je např. zabezpečení. Banka nemá informace o tom, že by kdokoli z jejích klientů na zprávu zareagoval a byl poškozen a ani to, vzhledem k informovanosti klientů, nepředpokládá. Navíc, i pokud by někdo z klientů na e-mail reagoval, se znalostí pouhých dvou identifikačních údajů není možné službu SERVIS 24 zneužít.
Přesto Česká spořitelna preventivně vyzývá klienty, aby na zprávu v žádném případě nereagovali a prostřednictvím prolinku v jejím těle se na SERVIS 24 nepřihlašovali. Pokud kdokoli z klientů na zprávu zareagoval, Česká spořitelna doporučuje, aby ihned kontaktoval její klientské centrum na telefonním čísle 800 207 207 pro zablokování služby a vygenerování nových přihlašovacích údajů. Banka zároveň prosí klienty, kteří podvodný e-mail dostali, aby jej poslali na adresu csas (at) csas.cz. Pomohou tak dalšímu posilování prevence proti zneužití internetového bankovnictví.
Bezpečnost internetbankingu České spořitelny je zajištěna sérií bezpečnostních prvků, které na sebe navazují, ale jsou na sobě nezávislé. Veškeré pokusy o narušení bezpečnosti svého internetbanking u Česká spořitelna úspěšně odvrací. Uvádí tisková zpráva.