Firmy s předváděcími akcemi mají nový trik jak nalákat lidi

- Spotřebitelé autor: Redakce NašePeníze.cz

Pokuty za 18,8 milionu korun a okamžité zrušení živnostenských listů pro čtyři firmy. Tak dopadly kontroly České obchodní inspekce (ČOI) od začátku letošního roku. Inspektoři současně varují zákazníky, aby si dali pozor na nabídky. Firmy pořádající předváděcí akce totiž mají novou taktiku, jak lákat na své akce!

Inspektoři ČOI varují před osobními telefonickými či písemnými pozvánkami. Je to totiž nový způsob, jak dostat potenciální zákazníky na jejich předváděcí akce. Lidem zasílají adresné pozvánky s přímým oslovením na předváděcí akce, nebo je zvou telefonicky

Inspektoři ČOI varují před osobními telefonickými či písemnými pozvánkami. Je to totiž nový způsob, jak dostat potenciální zákazníky na jejich předváděcí akce. Lidem zasílají adresné pozvánky s přímým oslovením na předváděcí akce, nebo je zvou telefonicky , zdroj: NašePeníze.cz

Inspektoři ČOI varují před osobními telefonickými či písemnými pozvánkami. Je to totiž nový způsob, jak dostat potenciální zákazníky na jejich předváděcí akce. Lidem zasílají adresné pozvánky s přímým oslovením na předváděcí akce, nebo je zvou telefonicky. Především senioři by měli být obezřetní a na tyto pozvánky nereagovat.

Od července do srpna provedla ČOI 77 kontrol. Zákon firmy porušily ve 43 případech, což je v 55,8 procenta. Firmy dostaly 50 pokut v celkové výši 7 446 000 korun. Ve většině případů šmejdi účastníkům akcí vyhrožovali, obelhávali je, že vyhráli, ačkoliv ve skutečnosti žádná výhra nebo výhoda neexistovala. O výrobcích a službách lhali a uváděli nepřesné či dokonce lživé údaje. Ve třech případech dokonce firma stanovila věkový limit pro účast na pořádaných zájezdech.

Od nového roku budou mít kontroloři na šmejdy další bič. Jako důkazní materiál budou moci využívat audio a videozáznamy z předváděcích akcí.

„Výsledky kontrol ve třetím čtvrtletí nejsou důsledkem snížené kontrolní činnosti, důvodem je nižší počet těchto předváděcích akcí. Řada firem svou činnost v tomto oboru omezila nebo ukončila. Bohužel za nimi zůstává řada pohledávek státu i nevypořádaných závazků vůči spotřebitelům, nejčastěji seniorům, kteří se svých práv a nároků budou muset domáhat soudní cestou,“ řekl ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský.

Výsledky kontrol předváděcích akcí ve třetím čtvrtletí letošního roku

Inspektorát

Počet kontrol

Kontroly se zjištěním

Porušení v procentech

Středočeský kraj a Praha

31

19

61,3 procenta

Jihočeský a Vysočina

4

2

50 procent

Plzeňský a Karlovarský

7

4

57,1 procenta

Ústecký a Liberecký

10

6

60 procent

Královéhradecký a Pardubický

7

2

28,6 procenta

Jihomoravský a Zlínský

7

6

85,7 procenta

Moravskoslezský a Olomoucký

11

4

36,4 procenta

Celkem

77

43

55,8 procenta

Zdroj: ČOI

Tagy: podvod firmy předváděcí akce trik