Francie chce zakázat spalovací motory

- Auto-moto autor: Martin Slapnička

Kombinace úspěchů Tesly a honu na emise způsobují nepříjemnosti tradičním automobilkám. Ty musejí ve velmi krátké době reagovat vývojem automobilů na elektrický pohon, případně jiné alternativy. Automobilky smělě dokonce ohlašují konce vývoje naftových, či tradičních motorů.

Ilustrační foto

Ilustrační foto,zdroj: freeimages.com

Francouzi zakáží spalovací motor

Podobných termínů jsme už slyšeli nemálo, ale zatím se týkaly zákazů vjezdu do center měst. Tohle je docela jiná káva – francouzská. A hodně silná, ministr životního prostředí Francie Nicolas Hulot si stanovil za cíl, zastavit ve své zemi prodej vozidel spalujících fosilní paliva. Co říkáte – silná káva!

Samozřejmě, že takový plán má jednu základní podmínku – musí existovat vysoká nabídka vozidel nikoliv spalujících naftu nebo benzín, ale využívajících elektrickou energii nebo jiné alternativní zdroje energie. Mluvčí koncernu PSA k tomu uvedl, že do roku 2023 chtějí vyrábět až 80 % takovýchto vozů. Pokud bychom tohle vzali za fakt, pak je tu ještě jeden háček, a to, kde vzít například elektrickou energii, když tentýž ministr chce do roku 2022 skončit s výrobou elektřiny z uhlí a snížit produkci elektřiny z jádra ze současného 75% podílu na 50%. Prý do té doby nahradí tyto zdroje elektřinou „zelenou“, z obnovitelných zdrojů.

Jak moc je tento plán reálný, napovídá kromě jiného i fakt, že v letošním prvním pololetí bylo ve Francii prodáno jen 1,2 % elektromobilů a 3,5 % hybridů. Jak tohle „otočit“? Bez zásadní podpory státu, který by výrazně přispíval na koupi těchto aut, to rozhodně nepůjde. Nechceme být špatnými proroky, ale zdá se, že rok 2040 a zákaz prodeje aut na benzin a naftu je vzdálenější cíl. Navíc francouzské automobilky potvrdily, že by i nadále vyráběly auta spalující tradiční palivo, takže by bylo otázkou, zda „za humny“ Francie by také jezdily jen elektromobily a další vozidla na alternativní pohon, nebo ne.

Tagy: Francie auto na elektřinu spalovací motor alternativní paliva

Zdroje: ÚAMK