Hlasitou reklamu v televizi nechceme

- Naše peníze autor: Redakce NašePeníze.cz

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zaslala v polovině března ministerstvu kultury návrh na legislativní změny, které by vedly k odstranění rozdílu hlasitosti reklam a ostatních pořadů ve vysílání.

Placeholder

Placeholder , zdroj: Archiv

Jak se totiž ukázalo, příliš hlučná reklama trápí téměř všechny televizní diváky, řada z nich dokonce podala stížnost právě RRTV. Bohužel hlasitá reklama není doposud mediálním zákonem nijak postižitelná a RRTV nemá zatím žádné dostatečné páky k tomu, aby tomuto jevu zabránila. Inspirace pro změnu mediálního zákona přichází nejspíš od našich slovenských sousedů, kde toto ustanovení platí od února letošního roku. Reklama, teleshopping ani sponzorská znělka nesmí být hlučnější než ostatní pořady, v opačném případě provozovatelům televizních stanic hrozí pokuta až do výše 5 miliónů slovenských korun. Pokud se podaří prostřednictvím ministerstva kultury návrh na změnu prosadit, otázkou zůstává, jak bude RRTV hlasitost reklamních bloků z technického hlediska v budoucnu kontrolovat. Luboš Kukliš, ředitel slovenského Úřadu RVR se již minulosti vyjádřil, že v praxi mohou určité problémy při prokazování úrovně hlasitosti nastat. „Monitoring vysielateľov uskutočňujeme na základe záznamov, ktoré nám dodávajú priamo vysielatelia. Na obsahovú kontrolu vysielania postačuje, ak je záznam dostatočne čitateľný. Na kontrolu intenzity zvuku to však nemusí byť dostatočne preukázateľné. Audio zložka môže byť pri dodaných záznamoch potlačená. Tento problém momentálne riešime. V najbližších dňoch budeme diskutovať s odborníkmi o tom, ako objektívne posudzovať zvukovú intenzitu", uvádí. Zdá se, že problém hlasitých reklamních šotů trápí mnoho diváků. Alespoň ankety sdružení na obranu spotřebitelů se během uplynulých dvou týdnů zúčastnilo velký počet lidí, kteří chtěli vyjádřit svůj názor. A jak dokládají výsledky ankety, více než 97 procentům respondentů hlasitá reklama vadí a pouhému jednomu procentu hlučné reklamy nevadí. Pozitivně ani negativně se k této otázce nestaví opět jen zlomek zúčastněných, tedy 1,6 %. Ukáže jenom čas, zda se navrhované změny v legislativě projeví či zda budou diváci i nadále zvýšeným zvukem reklam obtěžováni. Výsledky ankety, období: 27.3.2007 – 11.4.2007: Omezili byste hlasitost reklamních bloků v televizi? (Počet hlasů: 685) Ano, vadí mi to. – 97.4 % (667 respondentů) Ne, nevadí mi to. – 1 % (7 respondentů) Je mi to jedno.- 1.6 % (11 respondentů) - Zdroj: RRTV, Digizone, sos -

Tagy: půjčka peníze finance rozpočet pojištění hotovost úvěr tiskové zprávy