Jak správně reklamovat dovolenou? Máte kratší dobu, než loni

- Spotřebitelé autor: Redakce NašePeníze.cz

Nový občanský zákoník přinesl řadu změn i v případech, kdy zákazníci reklamují služby poskytované cestovními kancelářemi. Zásadní změnou je především zkrácení lhůty, po kterou můžete uplatnit reklamaci, a to ze tří na jeden měsíc po skončení zájezdu. Vady je navíc třeba reklamovat hned na místě. Nově můžete také požadovat náhradu za ztrátu radosti z dovolené.

Jestliže dovolená neprobíhá tak, jak by měla, a rozchází se ujištění cestovní kanceláře nebo očekávání zákazníka s realitou, je především třeba řešit vše ihned na místě. Foto:SXC, Text: dTest

Jestliže dovolená neprobíhá tak, jak by měla, a rozchází se ujištění cestovní kanceláře nebo očekávání zákazníka s realitou, je především třeba řešit vše ihned na místě. Foto:SXC, Text: dTest,zdroj: NašePeníze.cz

Jestliže dovolená neprobíhá tak, jak by měla, a rozchází se ujištění cestovní kanceláře nebo očekávání zákazníka s realitou, je především třeba řešit vše ihned na místě. Rozhodně nelze doporučit zapisování vad do deníčku a chytání švábů do krabičky od sirek. Každou vadu zájezdu je totiž podle zákona třeba vytknout bez zbytečného odkladu. Pořadatel musí neprodleně zajistit nápravu, a pokud to neudělá ani v přiměřené lhůtě, můžete si nápravu zajistit sami a náklady pak musí proplatit pořadatel.

Podle nedávno provedeného průzkumu asociace ANEC mezi téměř šesti tisíci respondenty, do něhož se zapojili i čeští spotřebitelé, má 25,1 % českých spotřebitelů negativní zkušenosti s využíváním služeb cestovního ruchu. Je tedy dobré znát svá práva pro případ, kdy jste se vrátili z dovolené rozčarovaní ze služeb, které vám poskytla cestovní kancelář. Co byste měli vědět o reklamaci zájezdu?
  • Vše řešte na místě, bez zbytečného odkladu. V případě sporu by vám jinak soud nemusel přiznat finanční kompenzaci.
  • Cestovní kancelář se musí postarat o pokračování zájezdu i za cenu nižší kvality služeb, přičemž rozdíl v ceně se zákazníkovi vrací. Naopak vyšší standard hradí vždy cestovní kancelář ze svého.
  • Není-li možné vadu odstranit nebo už na to není čas (například chybí-li slibovaný bazén), zbývá právo na finanční kompenzaci.
  • Veškeré vytýkané nedostatky je nutné nějakým způsobem doložit. Pořiďte fotografie, vyžádejte si písemný doklad od personálu hotelu či dopravce. Jako důkaz může posloužit také svědectví dalších účastníků zájezdu.
  • Nejzazší lhůta pro uplatnění práva na slevu je jeden měsíc od skončení zájezdu, dříve to byly tři měsíce. Počítá se, i když reklamaci s požadavkem na slevu uplatníte u zprostředkovatele vašeho zájezdu. Cestovní kancelář musí reklamaci vyřídit nejpozději do 30 kalendářních dnů.

Tagy: Dovolená zájezd reklamace Jak