Kabelový operátor UPC loni prodělal rekordních 277 milionů

11. 5. 2011 – 20:23 | Firmy | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Kabelový operátor UPC loni prodělal rekordních 277 milionů
Celkem měla UPC na konci roku 2010 přes 755 tisíc individuálních zákazníků, Foto: UPC | zdroj: NašePeníze.cz

Největší český kabelový operátor UPC Česká republika se loni propadl do nejhorší ztráty za posledních sedm let. Informuje o tom středeční vydání deníku E15.

Podle dokumentů společnosti, které má deník k dispozici, se prodělek v roce 2010 více než zdvojnásobil na 277 milionů korun, oproti ztrátě 133 milionů korun v roce 2009. Čísla, týkající se tržeb, dokumenty neobsahovaly. Zástupci české pobočky UPC, která patří americké mediální společnosti Liberty Global, se nechtěli k hospodářským údajům vyjádřit.

TIP: UPC vyrazilo na klienty s vymahačskou agenturou, jak se bránit?

„Finanční výsledky UPC Česká republika zásadně nekomentuje,“ reagoval tiskový mluvčí UPC ČR František Malina. Celková kumulovaná neuhrazená ztráta minulých let dosáhla na konci loňského roku 6,42 miliardy korun. Kvůli hrozivě narůstající kumulované ztrátě firma přistoupila loni na podzim k radikálnímu kroku, když snížila základní kapitál o 4,5 miliardy na 1,123 miliardy korun. Ze získané částky bylo 1,23 miliardy korun určeno na úhradu minulých ztrát, 1,19 miliardy na zvýšení emisního ážia a 2,09 miliardy na tvorbu ostatních kapitálových fondů.

Firma se do pravidelných ztrát ve výši několika desítek milionů korun dostala v roce 2007, když za zhruba devět miliard korun pohltila tehdejší dvojku na kabelovém trhu Karneval Media a její dceřinou firmu Forcable. Ztráty zástupci UPC vysvětlovali vysokými investicemi do kabelových sítí. Loňská čísla bezpochyby ovlivnil i úbytek zákazníků, kteří si objednali televizní služby. Zatímco v roce 2009 tuzemská UPC registrovala 636 tisíc zákazníků, kteří si předplatili satelit, analogovou nebo digitální kabelovou televizi, loni jich bylo o 26 tisíc méně.

Přibylo naopak lidí, kteří si u UPC objednali internet (o 46 tisíc na 408 tisíc) a telefonní připojení (o 21 tisíc na 187 tisíc). Celkem měla společnost na konci roku 2010 přes 755 tisíc individuálních zákazníků. UPC se rovněž musí vyrovnávat s nástupem menších konkurenčních společností jako Nej TV nebo RIO Media.

-Libor Popela | MED

Kurzy

Kurzovní lístek: 26.4.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,150 25,270
USD 23,400 23,580
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články