UPC vyrazilo na klienty s vymahačskou agenturou, jak se bránit?

- Spotřebitelé autor: Redakce NašePeníze.cz

Někteří bývalí klienti společnosti UPC se cítí být poškozeni jednáním vymahačské agentury, které společnost UPC postoupila jejich dluhy. Každý dluh je v údajné výši 5000 Kč.

V podobných případech by mohla poškozeným zákazníkům v budoucnu pomoci nová právní úprava o kolektivním odškodnění, Foto:

V podobných případech by mohla poškozeným zákazníkům v budoucnu pomoci nová právní úprava o kolektivním odškodnění, Foto:,zdroj: NašePeníze.cz

Ty měly vzniknout jako smluvní pokuta za nevrácení modemu zapůjčeného společností po ukončení smlouvy s UPC.

„Společnost má nepochybně právo na náhradu škody, která jí nevrácením modemu vznikla,“ říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodává: „Máme však za to, že výše pokuty mnohonásobně převyšuje skutečnou zůstatkovou hodnotu modemu. Vzhledem k této nepřiměřenosti je tak ujednání o smluvní pokutě neplatné.“ To ostatně potvrzuje i několik rozhodnutí Nejvyššího soudu v jiných obdobných případech.

Celý článek, jak se bránit a vyjádření UPC najdete na Techzon.cz

Tagy: upc vymahačská agentura modem set-top-box