Lidé hledají levnější obchody, obchodníci zavádí věrnostní programy

9. 7. 2009 – 1:20 | Spotřebitelé | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Lidé hledají levnější obchody, obchodníci zavádí věrnostní programy
Foto: SXC | zdroj: NašePeníze.cz

Maloobchodní trh prochází velmi těžkou vývojovou fází – globální ekonomická krize již naplno dorazila i do střední a východní Evropy a začala ochlazovat doposud velmi dynamickou spotřebitelskou poptávku. Maloobchodníci této nové situaci musí přizpůsobit své strategie a taktiky. V každém případě by se přitom měli soustředit na to vůbec nejcennější, co mají - na své věrné zákazníky. Vyplývá to z analýzy GfK Praha.


Míra loajality českých nakupujících vůči jednotlivým řetězcům sice v uplynulých letech mírně vzrostla, ale ve srovnání s vyspělými trhy je stále extrémně nízká. V prvním čtvrtletí letošního roku navíc došlo ve srovnání se stejným obdobím loňského roku k jednorázovému poklesu loajality u všech významných řetězců – i ty nejúspěšnější řetězce získávají jen maximálně pětinu z celkového objemu relevantních výdajů svých zákazníků.

-
Krize nutí Čechy šetřit, začínají zase \"kutit\"
- Češi nakupují více benzinu a nafty u hypermarketů
- Obchodní centra: Zákazníci jsou, ale šetří!

To zjevně souvisí s tím, že nakupující se pod vlivem nastupující krize ještě více než doposud soustřeďují na hledání optimální nabídky a při svých nákupech navštěvují ještě více prodejen než doposud.

Řada obchodních řetězců si závažnost situace uvědomuje a přichazí s novými řešeními v oblasti loyalty managementu. Zavádí proto více věrnostní programy a motivuje své zákazníku k nákupu jen v jejich obchodech.

Mezi nejčastější formy věrnostních programů patří sbírání bodů, za které si zákazníci mohou nakoupit další výrobky, nebo na ně získat slevu. Podobné akce nabízí řetěce Interspar, nebo síť drogerií DM.

Kurzy

Kurzovní lístek: 26.4.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,140 25,260
USD 23,380 23,560
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články