Lidé postižení krizí se mohou obracet na Linku Ministerstva práce a sociálních věcí

30. 7. 2009 – 1:10 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Lidé postižení krizí se mohou obracet na Linku Ministerstva práce a sociálních věcí
Foto:SXC | zdroj: NašePeníze.cz

Jen v prvním pololetí letošního roku odpověděli zaměstnanci Kontaktního centra služeb zaměstnanosti na 12 003 dotazů. To je 75 % z celkového počtu otázek v roce 2008, kdy se jednalo o 15 991 telefonických či e-mailových žádostí o informace. Poradenská linka Ministerstva práce a sociálních věcí se tak stala významným pomocníkem zejména lidí ohrožených důsledky ekonomické krize.


Kontaktní centrum služeb zaměstnanosti od doby, kdy začalo poskytovat služby veřejnosti, do 30. června 2009 odpovědělo celkem na 48 437 telefonátů či e-mailů. Nejčastěji se týkaly zprostředkování práce (18 047 otázek), následoval trh práce se 14 693 dotazy a pracovně-právní informace, které potřebovalo celkem 3 965 lidí.  

- V září pocítí krizi především zaměstnanci, firmy se stěhují na východ
- Krize nás učí lépe hospodařit s penězi
- Menší plat je lepší nežli žádný
- Ekonomická krize postihla již pětinu Čechů, více než polovinu dopad krize čeká
- Zasáhla vás krize? Přišli jste o práci? Přečtěte si tipy jak dál

O obdobná témata se lidé nejvíc zajímali i v prvním pololetí letošního roku. Významnou roli přitom sehrála hospodářská recese. Kontaktní centrum služeb zaměstnanosti proto průběžně poskytuje především poradenství pro zprostředkování zaměstnání. Informuje o volných pracovních místech, možnostech zaměstnávání osob se zdravotním postižením, podporách v nezaměstnanosti a při rekvalifikaci. Zájemci se také dozví aktuality týkající se cílených programů k řešení zaměstnanosti a zaměstnání v zahraničí. Na pracovišti se lidé mohou rovněž seznámit s informacemi o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele, dávkách státní sociální podpory nebo pomoci v hmotné nouzi. Kontaktní centrum zaměstnanosti neposkytuje pracovně-právní poradenství.

Provozní náklady Kontaktního centra hradí z 85 % Evropský sociální fond (ESF). Pracoviště sídlí v Praze 9 a telefonické a e-mailové konzultace poskytuje každý pracovní den od 8.00 do 20.00 hodin, elektronické dotazy přitom samozřejmě přijímá 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Odpověď tazatel obdrží v pracovní dny okamžitě, je-li nutná další konzultace, pak do 3 pracovních dnů. Pokud se jedná o složitější případ a lhůta se musí prodloužit, zaměstnanci klienta informují, v jakém časovém horizontu odpověď dostane.

Práce operátorů se monitoruje. Každý hovor se nahrává a archivuje, takže je možné ho dohledat a posoudit oprávněnost případné stížnosti.

Spojení na Kontaktní centrum

Poskytované služby:

Informace veřejnosti z oblasti:
    * poradenství pro zprostředkování zaměstnání,
    * speciální poradenství,
    * evidence a podpora v nezaměstnanosti a při rekvalifikaci,
    * rekvalifikace,
    * trh práce,
    * aktivní politika zaměstnanosti,
    * uspokojování mzdových nároků zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele,
    * cílené programy k řešení zaměstnanosti,
    * poradenství o trhu práce a zaměstnanosti v EU (EURES)
    * informace o volných pracovních místech

Informace, které zatím poskytovány nebudou:
    * právní poradenství v oblasti působnosti Zákoníku práce

Úřední doba
8:00 – 20:00 pondělí až pátek

Kontakty
telefonní číslo:     844 844 803
e-mail:                callcentrum@mpsv.cz
                          kontaktni.centrum@mpsv.cz

Zpoplatnění služeb:
cena hovoru z pevné sítě 1,53 Kč/min. vč. DPH
cena hovoru z mobilní sítě 4,50 Kč/min. vč. DPH


Kurzy

Kurzovní lístek: 22.9.2021 Exchange s.r.o.

EUR 25,390 25,490
USD 21,640 21,780
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články