Lidé tráví u televizních obrazovek čím dál méně času

25. 3. 2008 – 3:00 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Lidé tráví u televizních obrazovek čím dál méně času
Placeholder | zdroj: tisková zpráva

V únoru došlo k poklesu celodenní sledovanosti o 5 procent (11 minut), v hlavním vysílacím čase došlo k poklesu o 3 %. V porovnání s loňským únorem došlo v rámci celého dne k mírnému poklesu sledovanosti o 2 %, v prime time došlo k poklesu o 3 %. Vyplývá to z měsíční zprávy o sledovanosti Asociace televizních organizací (ATO) na základě peoplemetrového měření společnosti Mediaresearch.

Lidé jsou přesyceni televizní reklamou TV Nova i TV Prima ztratily svou průměrnou roční sledovanost Nejvíce poklesl zájem o televizní zábavu u lídí z Olomouckého kraje a kraje Vysočina. Všeobecně poklesl zájem o televizi u lidí ve věku 45–54 let. V oblasti životní úrovně poklesl zájem o TV u lidí s velmi slabou a naopak nadstandardní životní úrovní. Podle některých odborníků jde o trend, a to nejen v ČR, ale i v dalších zemích. „Celkově je to tím, že stoupá nabídka jiných volnočasových aktivit než je televize. Stoupá možnost trávit volný čas mimo domov, daleko od televize,“ řekl ČTK mediální odborník Jan Jirák z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. „Kromě toho je tady nabídka už déle, lidé si na ni začali rychleji zvykat. Přibývá těch, kterých této alternativní nabídky využívají,“ dodal. Kromě toho podle Jiráka hrají svou roli i specifické podmínky českého televizního trhu za posledních 14 let, tedy od začátku vysílání komerční televize Nova. „Změny, které televize prodělala za tu dobu, zřejmě přestávají být samy o sobě atraktivní, tyto televize se prostě okoukaly,“ míní. Rozhodující je ale podle něj nabídka volnočasových aktivit. Důležitou součástí projektu TV metrů je paralelně probíhající výzkum životního stylu LSS (Life Style Survey) na domácnostech a jednotlivcích, kteří jsou v panelu TV metrového výzkumu. Výzkum probíhá kontinuálně ve třech fázích do roka, takže jsou průběžně doplňovány i informace u domácností a jednotlivců, kteří byli do panelu zařazeni nově. Na základě odpovědí respondentů potom probíhá na základě sofistikovaných statistických postupů vyhodnocení tzv. typologií, tj. specifických skupin populace. Typologie se dělí na typologie mediálního chování, materiálního zabezpečení a kulturního vyžití. V rámci této zprávy se vysvětlují nárůsty resp. poklesy sledovanosti v rámci těchto typologií. Vysvětlení jednotlivých typů naleznete na následujících stranách. Zdroj: ČTK, ATO

Kurzy

Kurzovní lístek: 26.4.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,140 25,260
USD 23,400 23,580
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články