5. 12. 2017 17:11 - Banky
Systém, který ověří rizikovost žadatele o půjčku na základě jeho plateb mobilním operátorům, vytvořily společně O2, T-Mobile a Vodafone. Nový nástroj umožní bankám ověřit platební schopnosti i mladých lidí, kteří doposud nemají finanční historii v jakékoliv bance.
Ilustrační foto,zdroj: freeimages.com
Nový systém se nazývá TelcoScore a posuzuje uživatele telefonu podle jeho schopnosti využívání dat, splácením půjček na telefon, či měsíčním platbám operátorovi.
Jako první tento systém začala využívat Equa bank. Jeho využití již testuje i Česká spořitelna, která plánuje cílit na mladší osoby bez finanční historie. „Díky TelcoScore jsme schopni lépe ohodnotit riziko nesplácení při poskytování půjček zejména mladým lidem, kteří nejsou našimi klienty,“ řekl mluvčí České spořitelny Filip Hrubý.
Tagy: půjčka úvěr mobilní operátoři Platební morálka fatury
Zdroje: iHNED
Důchodová reforma je nezbytná. Na tom se shodnou všichni, kteří se alespoň trochu vyznají v demografii. Ovšem zatímco se penzijní systém řítí do záhuby, politici vymýšlí způsoby, jak mu podřezat žíly o něco dříve. více
Méně práce za stejný plat, to je návrh sociální demokracie. "Sociální demokracie navrhuje zkrátit pracovní dobu o půl hodiny denně, protože přeci jenom patříme mezi země, kde pracujeme nejdéle. Například v Německu pracují dokonce o devět let kratší dobu, než napracují Češi," řekla Zuzana Jentschke Stöcklová, náměstkyně ministryně práce ČSSD. více
14. 2. 2019 09:57 - Bydlení - 0
Ceny nových bytů se pomalu zastavují, ale stále jsou celkem vysoko. V některých regionech ceny bytů a domů stále rostou. Každopádně pokles cen nemovitostí zatím odborníci neočekávají. Jenže nerostou jen ceny nových či secondhandových bytů, ale i náklady na bydlení. více
14. 2. 2019 09:40 - Spotřebitelé - 0
Šmejdů, kteří vydělávají na důvěřivosti tuzemských uživatelů internetu, neustále přibývá. Provozovatelé podvodných online seznamek cílí na všechny věkové kategorie, a proto je nutné mít se před nimi na pozoru. Obzvláště pak v období roku, kdy je marketingový tlak na seznámení nejvyšší a odevšad se na nás valí dárky ve tvaru srdcí i agresivní internetová inzerce. více
poslední komentáře | vstup do diskuze (celkem 0 příspěvků)