NKÚ: Stavby silnic a dálnic se plánovaly bez ohledu na to kolik na to je peněz

- Naše peníze autor: Redakce NašePeníze.cz

Téměř dvě třetiny finančního objemu zakázek na dopravní stavby v letech 2008 až 2009 získal jen omezený okruh firem, někde byl dokonce jen jeden uchazeč.

Plánování dopravních staveb také na ministerstvu dopravy podle názoru NKÚ probíhalo bez ohledu na dostupné finanční zdroje, Foto: ŘSD

Plánování dopravních staveb také na ministerstvu dopravy podle názoru NKÚ probíhalo bez ohledu na dostupné finanční zdroje, Foto: ŘSD,zdroj: NašePeníze.cz

Vyplývá to z nálezu Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), který by ve středu měla projednat vláda.

"Zjistili jsme, že v letech 2008 až 2009 téměř dvě třetiny finančního objemu zakázek (62,8 miliardy korun) získal úzký okruh firem buď samostatně, nebo v rámci sdružení. U 46 zakázek za celkem 13,2 miliardy korun byli pouze dva nebo dokonce jeden uchazeč," řekl k nálezu prezident NKÚ František Dohnal.

NKÚ ve zprávě také kritizuje časté přesuny peněz, k nimž docházelo v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. "Zdůvodnění byla často jen obecná, neurčitá a v řadě případů obsahovala věcné chyby a rozpory," uvádí ve zprávě NKÚ.

 

Kolik máme peněz na stavby? To nikdo neřešil

 

Plánování dopravních staveb také na ministerstvu dopravy podle názoru NKÚ probíhalo bez ohledu na dostupné finanční zdroje. Ministerstvo tím napomohlo současnému stavu, kdy není možné řadu staveb v plánovaném termínu dokončit.

Kontrola probíhala v první polovině roku 2010 a týkala se zejména ministerstva dopravy, SFDI, Ředitelství silnic a dálnic a několika podřízených útvarů. Ministr dopravy Vít Bárta (VV) by měl na středečním jednání vládě vysvětlit, jaká opatření jeho rezort přijal k nápravě zjištěných nedostatků.

-Jiří Táborský | MED

Kam dál?

- Vít Bárta: ODS a ČSSD jsou financovány Ředitelstvím silnic a dálnic

Tagy: zakázky státní zakázky stavba silnic dálnic