O2 má vrátit peníze, zdražila neoprávněně

16. 9. 2016 – 0:03 | Spotřebitelé | red | Diskuze:

O2 má vrátit peníze, zdražila neoprávněně
Ilustrační foto | zdroj: freeimages.com

Bránit se zdražování služeb O2 TV má smysl. Ví to pan Roman z Prahy, který si Českému telekomunikačnímu úřadu stěžoval na loňské zdražení služeb od společnosti O2. Se svojí námitkou proti vyřízení reklamace uspěl a O2 mu má vrátit poplatky a dále poskytovat původní služby. Informovaloto o tom sdružení na obranu spotřebitelů dTest.

Řadu zákazníků společnosti O2 pobouřilo, když došlo loni v létě ke skokovému zdražení poskytovaných služeb. Operátor využil možnosti změnit smlouvy i s cenami a zdražil. Povinnou informaci o změnách mnozí zákazníci přitom považovali za komerční nabídku dalších služeb. Se zdražením se nesmířil pan Roman z Prahy a vyúčtování reklamoval. Protože společnost O2 jeho reklamaci nevyhověla, následně její zamítnutí napadl u Českého telekomunikačního úřadu. S pomocí poradny dTestu se domáhal neplatnosti změn, protože operátor nevymezil důvody, na základě kterých by mohl smlouvy měnit, jak předpokládá občanský zákoník. ČTÚ argumentaci vyhověl a podotkl, že zejména při krátkodobých smlouvách by je operátor měl být schopen dodržovat déle než pár měsíců, pokud to samé chce po zákaznících.

V řízení zatím padla rozhodnutí ČTÚ o vrácení peněz zákazníkovi a dalším poskytování původních služeb a případ dále míří k rozkladové komisi. Společnost O2 by panu Romanovi měla vrátit peníze, které účtovala nad rámec původní smlouvy a dál poskytovat programy jako před změnou. To se operátorovi ale nelíbí a už zákazníkovi oznámil, že mu smlouvu ukončí, protože to prý od něj nikdo nemůže spravedlivě požadovat. O2 hledá i malicherné „technické“ důvody, jak se obtížného zákazníka zbavit. Přitom prakticky všechny programy z původních nabídek vysílá dále, byť někdy pod jinými názvy. I proti tomu se hodlá pan Roman prostřednictvím ČTÚ bránit.

Případ ukazuje, že ač je málokdo ochotný s operátory bojovat, může nalézt v ČTÚ zastání a domoci se svého práva. Ukazuje, že operátoři nejsou při změnách smluv všemocní. Byli bychom rádi, pokud by stejného příkladu následovali i další spotřebitelé a svoji nelibost nad chováním operátorů projevili i v jiných případech a u jiných společností. Operátoři musí pochopit, že naši spotřebitelé sebou nenechají zacházet, jak se komu zlíbí a dokáží se ozvat a účinně bojovat.

Zdroje:
dTest

Kurzy

Kurzovní lístek: 18.9.2021 Exchange s.r.o.

EUR 25,360 25,460
USD 21,540 21,680
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články