Pohodlí jako jedna z velkých příležitostí

18. 8. 2008 – 8:35 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Pohodlí jako jedna z velkých příležitostí
Placeholder | zdroj: tisková zpráva

Určitě už jste to slyšeli: lenost je matka pokroku … Možná to zdánlivě nezapadá do celkového konceptu penězi a časem ovládané tržní ekonomiky, ale nenechte se mýlit. Náklady a výnosy totiž nemají jen materiální podobu, ale stále více se hovoří i o jejich nefinančních aspektech. Klasickým příkladem je skutečnost, že stále více spotřebitelů bere do úvahy nejen přímou cenu nákupu, ale i výdaje spojené s cestou na nákup (benzín, ztráta času, amortizace auta) a v neposlední řadě i „psychické” náklady.

Jinými slovy – pokud někoho nákup ve velké prodejně nadprůměrně unavuje až stresuje, chápe to jako specifickou formu nákladu (ztráty). Podobně je to i s užíváním výrobků (nepohodlná manipulace, způsob otevírání,..) – celá řada vícenákladů má zdánlivě triviální charakter, ale ve finále velmi zatěžuje. Mezinárodní výzkumy (například GfK Roper Reports Worldwide) signalizují, že podíl spotřebitelů, kteří si uvědomují, že čas jsou peníze a stres je vícenáklad je ve střední a východní Evropě (včetně České republiky) zatím podstatně nižší než v nejvyspělejších zemích. To je jistě skvělá zpráva pro cenově orientované produkty a prodejny. Současně zde však již nyní existuje docela podstatný „mega-výklenek” minimálně 20 % spotřebitelů, pro něž pohodlí představuje významnou hodnotu. A to je jistě nezanedbatelná tržní příležitost…. gfk, foto:sxc.hu

Kurzy

Kurzovní lístek: 25.4.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,260 25,380
USD 23,550 23,730
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články