Prazdroj: méně aut, kilometrů, nafty i Co2

21. 5. 2007 – 13:16 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Prazdroj: méně aut, kilometrů, nafty i Co2
Placeholder | zdroj: tisková zpráva

Plzeň, 21. 5. 2007 – Díky projektům, které naplánovaly umístění distribučních center a míst výroby, v roce 2006 uspořila největší pivovarnická společnost v ČR třetinu dříve najetých kilometrů.

Emise CO2 se tak podařilo snížit o dalších 8 200 tun, tedy přibližně o množství, které vygeneruje roční spotřeba fosilních paliv ve městě s 5 000 obyvatel (tj. např. Protivín nebo Adamov). Potvrdila to analýza provedená začátkem roku 2007. „Naše pivo pochází z přírody. Proto jsme se na její ochranu v posledních letech soustředili. A navíc nám šetrný přístup k životnímu prostředí přináší i reálné úspory,“ říká Vladimír Jurina, tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje. Nové lahve šetří naftu V dubnu 2007 dokončil Plzeňský Prazdroj výměnu používaných lahví u svých hlavních pivních značek. Velkopopovický Kozel, Gambrinus, Radegast a Radegast Birell jsou nově stáčeny do tzv. GOLD lahví, které jsou o pětinu lehčí než lahve původní. U celé palety naložené přepravkami s plnými lahvemi piva to znamená o 6 % nižší hmotnost a úsporu pohonných hmot o 2,5 %. Tankové pivo je prý o 34 % lehčí Z hlediska přepravy i obalů je nejekologičtější tankové pivo. Přeprava tankového piva nevyžaduje žádné další obaly kromě cisterny, která je součástí vozu. Znamená to, že se ušetří veškeré sklo, plasty a palety, které jsou potřeba pro ostatní formy obalů. Jeden hektolitr tankového piva je o 34 % lehčí než stejné množství sudového piva. Chytrá distribuce? Ročně vyrobí Plzeňský Prazdroj skoro 9 milionů hektolitrů piva, které se pak v lahvích, plechovkách, sudech nebo cisternách dopravuje ke spotřebitelům. Distribuce z pivovaru až do obchodu nebo do restaurace je dosti složitá, dvoustupňová operace. „Optimalizací míst výroby, distribuční sítě a zefektivňováním distribučních procesů jsme snížili počet dříve najetých kilometrů o 31 %, čímž jsme uspořili skoro 3,5 milionu litrů nafty,“ říká Michal Pumprla, manažer logistiky Plzeňského Prazdroje. Méně vozidel šetří silnice Protože dopravu produktů Prazdroji zajišťuje externí dopravce, nechal si Prazdroj zanést do smlouvy jasně dané podmínky týkající se životního prostředí, které musí bezpodmínečně dodržet. Samozřejmá je aktuální norma EURO 4. Nejčastěji jsou používány čtyři typy vozidel: vozidla s nosností 1,5 tuny, dále 3 tuny, 6 a 10 tun. „Efektivní využívání vozidel přineslo v posledních letech úsporu 30 % z původního počtu automobilů potřebných pro distribuci,“ upřesňuje Michal Pumprla. Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč 5 kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller. S celkovým prodejem více než 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2006 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v Česku a největším exportérem českého piva. Hlavními značkami Plzeňského Prazdroje v ČR jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast, Velkopopovický Kozel a nealkoholický Radegast Birell.

Kurzy

Kurzovní lístek: 19.4.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,230 25,350
USD 23,630 23,810
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články