Předváděcí akce: Pořadatel vezme zboží zpět, peníze nevrátí

- Spotřebitelé autor: Redakce NašePeníze.cz

Myslíte si, že umíte uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy uzavřené mimo prostory obvyklé k podnikání? Domníváte se, že si budete umět poradit, i když přes veškerá varování navštívíte předváděcí akci, podlehnete a nakoupíte mnohdy předražené zboží? Ovšem co když není u koho právo na odstoupení od smlouvy uplatnit?

Podle nového občanského zákoníku se odstoupení od smlouvy považuje za doručené již třetí pracovní den po odeslání. Foto:SXC, Text:dTest

Podle nového občanského zákoníku se odstoupení od smlouvy považuje za doručené již třetí pracovní den po odeslání. Foto:SXC, Text:dTest , zdroj: NašePeníze.cz

Organizátoři předváděcích akcí vymýšlejí stále nové taktiky, jak své cílové skupině, seniorům, ztížit situaci. I poté, co se zpřísnily kontroly zjišťující, zda neužívají vůči zákazníkům nekalé a agresivní obchodní praktiky, pokračují tyto společnosti ve svých aktivitách a na jejich zákazníky čekají nepříjemná překvapení. Stále se setkáváme s případy seniorů poškozených na předváděcích akcích. Spotřebitelé si nyní nejvíce stěžují na to, že společnosti odmítají přebírat oznámení o odstoupení od smlouvy i vracené zboží a nekomunikují.

Služba pro mimosoudní řešení sporů VašeStížnosti.cz přijímá každý týden hned několik stížností na společnosti pořádající předváděcí akce. Problémem je ve většině případů komunikace. Lidé v současné době nejvíce upozorňují na dvě společnosti: Spokojenou domácnost, s. r. o. a Fontisol perfect style, s. r. o.

Na adresu Fontisol perfect style, s. r. o. nespokojení zákazníci marně zasílají dopisy i zakoupené zboží. Spokojená domácnost, s. r. o. pak sice přebírá vrácené zboží (tedy balíky), dopisy s odstoupením od smlouvy však již nikoliv. Dále nekomunikuje a spotřebitel nemá nakonec ani zboží ani peníze. Zástupci uvedených společností nezvedají telefony, neodpovídají na e-maily ani nereagují na písemné výzvy k plnění.

Podle nového občanského zákoníku se odstoupení od smlouvy považuje za doručené již třetí pracovní den po odeslání. Pokud podnikatel nereaguje, spotřebiteli nezbývá, než se svého práva na vrácení peněz domáhat soudní cestou. Přestože by soud s největší pravděpodobností dal za pravdu spotřebiteli, nezaručuje mu to, že se svých peněz vůbec někdy dočká.

 

Tagy: zákon vrácení zboží předváděcí akce reklamace