V česku mají ještě mnoho prostoru pro další Hobymarkety

23. 7. 2008 – 11:11 | Naše peníze | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

V česku mají ještě mnoho prostoru pro další Hobymarkety
Placeholder | zdroj: tisková zpráva

Na českém trhu s potřebami pro kutily, řemeslníky a zahrádkáře existují mezi regiony stále značné rozdíly v úrovni vybavenosti hobbymarkety. Vyplývá to z výsledků výzkumu DO-IT-YOURSELF 2008 společností INCOMA Research a GfK Praha.

Počet lidí, kteří nakupují zboží a služby na internetu, stále roste Díky automobilům ušetříme na nákupech Vedle okresů s velkou průměrnou prodejní plochou hobbymarketů na 1000 obyvatel (Hradec Králové, Ústí nad Labem, Olomouc, Plzeň-sever, aj.) se stále ještě nabízejí oblasti vhodné pro expanzi. V krajském členění je nejvíce hobbymarketů v současnosti v Praze – celkem 18 a koncentrace těchto prodejen na 1000 obyvatel téměř dvakrát převyšuje celorepublikový průměr. Je ovšem třeba brát v úvahu, že mnoho zákazníků pražských prodejen dojíždí ze Středočeského kraje, kraje s naopak relativně velmi nízkou koncentrací hobbymarketů v České republice. Celkově přitom počet hobbymarketů již pátým rokem zpomaluje. Zatímco v průběhu let 1995–2000 otevíralo každoročně v průměru 9 velkoplošných hobbymarketů nové prodejny, od roku 2003 bylo otevřeno pouze 16 nových velkoplošných prodejen. Výdaje za DIY sortiment ovšem stále rostou. Například rostoucí výdaje za zahradní techniku a rostliny v poslední letech v Česku souvisí se změnou životního stylu. Zahrada se také stále častěji stává vedle automobilu či domu formou prezentace. Celkově nejvíce respondentů (více než 80%) uvedlo, že v uplynulém roce nakupovalo nářadí, nástroje a železářství, přes 70% domácností nakupovalo barvy, malířské potřeby, tapety a lepidla a 68% již zmíněné potřeby pro zahradu. Z dalších sortimentů byly nejčetněji jmenovány krmiva pro zvířata (58%) a stavební materiály (55%), ostatní sortimenty se pohybovaly pod hranicí 50%. Spotřebitelé v prodejně vybírají konkrétní výrobek nejčastěji (a s velkým předstihem) u všech sortimentních kategorií podle ceny a kvality. Při výběru místa nákupu uvedla drtivá většina dotázaných, že pro ně mají rozhodující význam faktory „u prodejny se dá zaparkovat“ (70%) a faktor “personál umí odborně poradit“ (65%). Na dalších místech se umístily faktory „prodejna nabízí široký sortiment zboží, o které mám zájem“ (58%), ,,prodejna nabízí příznivé ceny“ (57%) a personál je rychle dostupný (51%).

Kurzy

Kurzovní lístek: 20.1.2022 Exchange s.r.o.

EUR 24,260 24,360
USD 21,380 21,520
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články