V česku mají ještě mnoho prostoru pro další Hobymarkety

- Naše peníze autor: Redakce NašePeníze.cz

Na českém trhu s potřebami pro kutily, řemeslníky a zahrádkáře existují mezi regiony stále značné rozdíly v úrovni vybavenosti hobbymarkety. Vyplývá to z výsledků výzkumu DO-IT-YOURSELF 2008 společností INCOMA Research a GfK Praha.

Placeholder

Placeholder,zdroj: Archiv

Počet lidí, kteří nakupují zboží a služby na internetu, stále roste Díky automobilům ušetříme na nákupech Vedle okresů s velkou průměrnou prodejní plochou hobbymarketů na 1000 obyvatel (Hradec Králové, Ústí nad Labem, Olomouc, Plzeň-sever, aj.) se stále ještě nabízejí oblasti vhodné pro expanzi. V krajském členění je nejvíce hobbymarketů v současnosti v Praze – celkem 18 a koncentrace těchto prodejen na 1000 obyvatel téměř dvakrát převyšuje celorepublikový průměr. Je ovšem třeba brát v úvahu, že mnoho zákazníků pražských prodejen dojíždí ze Středočeského kraje, kraje s naopak relativně velmi nízkou koncentrací hobbymarketů v České republice. Celkově přitom počet hobbymarketů již pátým rokem zpomaluje. Zatímco v průběhu let 1995–2000 otevíralo každoročně v průměru 9 velkoplošných hobbymarketů nové prodejny, od roku 2003 bylo otevřeno pouze 16 nových velkoplošných prodejen. Výdaje za DIY sortiment ovšem stále rostou. Například rostoucí výdaje za zahradní techniku a rostliny v poslední letech v Česku souvisí se změnou životního stylu. Zahrada se také stále častěji stává vedle automobilu či domu formou prezentace. Celkově nejvíce respondentů (více než 80%) uvedlo, že v uplynulém roce nakupovalo nářadí, nástroje a železářství, přes 70% domácností nakupovalo barvy, malířské potřeby, tapety a lepidla a 68% již zmíněné potřeby pro zahradu. Z dalších sortimentů byly nejčetněji jmenovány krmiva pro zvířata (58%) a stavební materiály (55%), ostatní sortimenty se pohybovaly pod hranicí 50%. Spotřebitelé v prodejně vybírají konkrétní výrobek nejčastěji (a s velkým předstihem) u všech sortimentních kategorií podle ceny a kvality. Při výběru místa nákupu uvedla drtivá většina dotázaných, že pro ně mají rozhodující význam faktory „u prodejny se dá zaparkovat“ (70%) a faktor “personál umí odborně poradit“ (65%). Na dalších místech se umístily faktory „prodejna nabízí široký sortiment zboží, o které mám zájem“ (58%), ,,prodejna nabízí příznivé ceny“ (57%) a personál je rychle dostupný (51%).

Tagy: půjčka peníze finance rozpočet pojištění hotovost úvěr tiskové zprávy