Výrobci nám zmenšují balení, aby nemuseli zdražit. Kde nás chtějí obelstít?

- Spotřebitelé autor: Redakce NašePeníze.cz

Byli jste nakupovat v obchodě a zjistili jste, že platíte za nákup stejně jako na konci minulého roku? Pokud jste se začali radovat z toho, že vyšší DPH se na ceně neprojevilo, podívejte se na gramáž potravin a hned vás úsměv přejde. Než aby výrobci zdražovali, raději balení "zeštíhleli".

Po novoročním zvýšení DPH z 14 na 15 a z 20 na 21 procent se předpokládalo, že výrobci a prodejci své ceny poženou nahoru. Aby ale neztratili své zákazníky, rozhodli se je obelstít. Foto:SXC

Po novoročním zvýšení DPH z 14 na 15 a z 20 na 21 procent se předpokládalo, že výrobci a prodejci své ceny poženou nahoru. Aby ale neztratili své zákazníky, rozhodli se je obelstít. Foto:SXC,zdroj: NašePeníze.cz

Tyčinka Mars, čokoládová tatranka Opavia i chipsy Bohemia. I tyto potraviny výrazně ubraly na balení. Jejich cena přitom zůstala stejná. Ptáte se proč? 

Po novoročním zvýšení DPH z 14 na 15 a z 20 na 21 procent se předpokládalo, že výrobci a prodejci své ceny poženou nahoru. Aby ale neztratili své zákazníky, rozhodli se je obelstít.

"Je to starý marketingový trik ve všech oblastech, ať už jde o potraviny, nebo nepotravinářské zboží," komentoval fintu výrobců Lidovým novinám Miroslav Kubec, prezident Asociace kuchařů a cukrářů České republiky.

TIP: Vyšší DPH se už projevilo v obchodech, rodinný nákup zdražil

Babiččina majonéza Heinz zeštíhlela z 375 mililitrů na 225 mililitrů, Babiččiny nudle a fleky zhubly rovných 170 gramů a třeba Choceňské pomazánkové máslo ubralo na objemu celou čtvrtinu.

Obchodníci se ale podle deníku brání tím, že lidé ztrátu gramáže vítají. Prý obsah předchozího balení často ani nesnědli.

Zástupci společnosti vyrábějící tyčinky Mars nám poskytli dodatečné vyjádření: "Poslední úpravu hmotnosti výrobků jsme ale provedli před čtyřmi lety - v roce 2009. A například u tyčinky Mars došlo v roce 2010 k navýšení gramáže o deset procent."

Tagy: potraviny peníze balení výrobky výrobci gramáž