Ženy na celém světě mají významný vliv na ekonomický růst

31. 1. 2011 – 11:30 | Ekonomika | Redakce NašePeníze.cz | Diskuze:

Ženy na celém světě mají významný vliv na ekonomický růst
Až z 80 procent žen rozhoduje nebo se spolupodílí na rozhodování, co se bude kupovat, Foto: SXC | zdroj: NašePeníze.cz

Ženy mají v jednotlivých ekonomikách na celém světě výrazný vliv na hospodářský růst, vládám a firmám se proto vyplatí ještě více se na ně zaměřit a vnímat je i jako vlivné vrcholové manažerky. Vyplývá to z aktuální studie společnosti Deloitte Gender Dividend.

Ženy hrají podle studie v jednotlivých ekonomikách důležitou roli, která se významně podílí na rostoucím spotřebitelském trhu. Téměř až z 80 procent rozhodují nebo se spolupodílí na rozhodování, co se bude kupovat.

Podle studie nicméně stále platí skutečnost, že ačkoli ženy v Evropě tvoří 45 procent pracovní síly a mají více než poloviční podíl mezi vysokoškolsky vzdělanými lidmi, pouze 11 procent z nich je ve firmách na vedoucích pozicích.

Podle Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj se snižování rozdílů mezi zaměstnaností žen a mužů od roku 1995 z poloviny podílí na zvýšení celkové míry zaměstnanosti v Evropě a ze čtvrtiny na jejím hospodářském růstu. V Latinské Americe se díky pracujícím ženám snížila v roce 2007 míra chudoby v dvoučlenných domácnostech ze 40 procent na 26 procent.

"Vlády a veřejné subjekty by měly důkladně zrevidovat své politiky hospodářského růstu tak, aby zohledňovaly ženy coby vlivné rozhodující činitele, to znamená voličky, spotřebitelky a manažerky ve veřejném i soukromém sektoru," poznamenal Greg Pellegrino, vedoucí globálního oddělení pro veřejný sektor společnosti Deloitte.

Společnosti si stále více uvědomují význam investice do svých zaměstnanců. "Firmy, které jim umožňují najít lepší rovnováhu mezi prací a soukromým životem, vytváří dlouhodobý vztah založený na loajálním přístupu. Motivují tak zaměstnance k lepšímu výkonu a profesnímu růstu," prohlásila Diana Rádl Rogerová, partnerka v oblasti auditu společnosti Deloitte ČR.

Společnosti podle studie rovněž musí porozumět tomu, jaké jsou preference žen a jak je oslovit jako spotřebitele. Podle zprávy má 80 procent žen pocit, že investoři nerozumí jejich potřebám, 50 procent žen má stejný pocit v případě produktů péče o zdraví a potravin.

Správný přístup k využití genderových výhod může podle zprávy přinést vyšší tržby, rozšíření trhů a efektivnější přijímání a udržení klíčových zaměstnanců. Pro dosažení těchto výhod by se organizace měly zaměřit na společné perspektivy mužů i žen, které mohou vést k lepšímu rozhodování a účinnějšímu řízení.

-Filip Sušanka | MED

Kam dál?

- Platová diskriminace: proč berou muži víc?

- Žena si na stejné pozici vydělá o 18 procent méně než muž - to se má změnit

- Muži šetří lépe než ženy. Většina má peníze i před výplatou

- Jakou práci nesmí zaměstnavatel přidělit, ženám, dětem, nebo mladistvým?

Kurzy

Kurzovní lístek: 26.4.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,130 25,250
USD 23,330 23,510
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články