Jak zvládat stress při home office?

12. 5. 2022 – 11:44 | Komerční sdělení | Inzerce

Jak zvládat stress při home office?
zdroj: Shutterstock

Možnost pracovat z domova může být nepochybně velmi lákavá – můžete si obléct ležérní oblečení, nikdo nad vámi nestojí a nekontroluje, jestli si zrovna nečtete soukromý e-mail, a v neposlední řadě odpadá nutnost jakéhokoli dojíždění. Home office, ať už povinný, nebo dobrovolný, má však i svá úskalí. O tom, jak si s nimi poradit, vám řekneme níže.

Naučte se disciplíně 
Práce na home office vyžaduje určitou míru disciplíny. To, že vám fyzicky nikdo nedýchá na krk, neznamená, že vaši práci vůbec nikdo nekontroluje. Kromě zahálky může být pro někoho lákavé svoje povinnosti „odbýt“ co nejdříve a vyrazit za přáteli na kafíčko. Pokud se však budete na tyto praktiky spoléhat dlouhodobě, může se stát, že se vám to lelkování vymkne kontrole a o své teplé místečko přijdete.  

Příliš mnoho hluku, anebo ticha
Práce z domu může způsobit, že jste během dne neustále něčím vyrušováni, ať už se jedná o děti, domácí zvířata. Nebo naopak s nikým domácnost nesdílíte a brzo se projeví sociální izolace. Není divu, když s takovou začnete záhy propadat stresu. 

Jak se zbavit stresu na home office
Přestože vám to může připadat nesmyslné, když pracujete z domova, měli byste si stanovit časový harmonogram, kdy se budete vaším pracovním povinnostem věnovat. Je důležité, abyste si nastavili plán a nepracovali jen tehdy, když se vám bude zrovna chtít. Taky se vám může stát, že ona pověstná vhodná chvíle nepřijde nikdy. Zkuste si vychytat dobu, kdy jste v průběhu dne nejproduktivnější, a pracujte na těch nejnáročnějších úkolech právě v tento čas.

Pokud chcete co nejvíce eliminovat stres na home office, vytvořte si tedy pracovní režim. Vstávejte každé ráno ve stejnou dobu a den začínejte určitou aktivitou, která bude příznačná pro každý začátek vaší pracovní doby. Stejně tak si dávejte ve stejnou dobu pauzu na kafe či svačinu nebo na oběd.

Nedostatek pohybu 
Při práci z domu si můžete brzo všimnout, že se nedostatek pohybu začíná projevovat na vaší postavě a na množství energie, kterou už neoplýváte tak jako dřív. Absence pohybu může taktéž ovlivnit kvalitu vašeho spánku a celkového duševního zdraví. Dokonce se mohou objevit problémy se spánkem. Dlouhé sezení na místě také může způsobit ztuhlost vašich svalů a kloubů. 

Oběd v pracovní den nevařte
Oběd byste v každém případě neměli vařit, buď si ho připravte den předem, nebo si objednejte donášku. V případě, že máte v docházkové zóně do pár minut restauraci, můžete si na oběd dojít tam. 

Vytvořte si na svou práci vyhrazený prostor
I když může být vábivá představa, že si se svým počítačem během home office zalezete do postele, nedělejte to. Pokud je to jen trošku možné, zkuste si vytvořit vyhrazený pracovní prostor, kde se budete moci soustředit jen a jen na svou práci. Pomůže vám to mentálně přejít z volna do práce. Jakmile své povinnosti „v kanceláři“ skončíte, budete moct plynule a bez potíží přejít zpátky do režimu „volný čas.“ 

Hýčkejte se
Abyste si udrželi motivaci, stanovte si i jednoduché dílčí úkoly, za jejichž splnění se pochvalte odměnou. Když se zaměříte na to, co můžete udělat pro redukci stresu na home office, zlepšíte celkově své rozpoložení a rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.  

Zdroje:
Inzerce

Kurzy

Kurzovní lístek: 30.6.2022 Exchange s.r.o.

EUR 24,720 24,820
USD 23,640 23,820
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články