Loni se výrazně zvedl prodej vín přes internet

- Spotřebitelé autor: Redakce NašePeníze.cz

Nemožnost zákazníků koupit si víno v restauraci nebo vinárně donutila vinařství přesunout svou nabídku na internet. Početnější nabídka vinařů zároveň zvýšila důvěru zákazníků v tento způsob nákupu, uvedla Vinařská unie ČR po průzkumu mezi svými členy.

Vinařství přesunula svou nabídku na internet. Ilustrační snímek

Vinařství přesunula svou nabídku na internet. Ilustrační snímek , zdroj: Profimedia

„Pandemie ukázala potenciál on-line prodeje u tak tradičního odvětví, jakým je vinařství. I vinaři, kteří internetové prodeje dlouho upozaďovali, do nich investují. Díky tomu je dnes pro spotřebitele na internetu dostupné pestré portfolio vín, ale i e-degustace nebo on-line návštěvy vinařství, které alespoň částečně umožňují udržovat kontakt se zákazníky,“ uvedl Ondřej Beránek, prezident Vinařské unie ČR, která sdružuje největší vinařství v Česku.

Zároveň se zvýšila důvěra zákazníků v tento způsob prodeje. Jejich zájem se vinařství snaží podporovat nabídkami, které v běžném maloobchodě nenajdou, například tematickými balíčky.

„Evidujeme rekordní zájem o tematické balíčky poskládané zejména z různých druhů šumivých vín, které sestavují naši someliéři,“ uvedl marketingový ředitel firmy Bohemia Sekt Martin Fousek.

Ač zájem o internetový prodej pomáhá nahradit převážně uzavřené gastro, pokus přenést do on-line prostředí například degustace masivní ohlas neměl. „Na on-line degustace máme velmi pozitivní ohlasy, bohužel neumí zprostředkovat návštěvu přímo ve sklepě,“ dodal ředitel Zámeckého vinařství Bzenec Bořek Svoboda.

Vinařská unie v současné době zastupuje téměř třicet společností, které se dohromady podílejí na tuzemské produkci vína více než ze čtyřiceti procent a které přímo obhospodařují téměř pětinu vinic v Čechách i na Moravě.

Tagy: domácí ekonomika vinařský sektor internetové obchody

Zdroje: ČTK