Na co nezapomenout při tvorbě brožury

21. 3. 2023 – 10:23 | Komerční sdělení | Inzerce

Na co nezapomenout při tvorbě brožury
zdroj: Tisková zpráva

Chystáte se na tisk brožury? Poradíme vám, na co se zaměřit. Přečtěte si, pro jaké účely je brožura vhodná, na co nezapomenout při jejím grafickém zpracování, nebo jakou vybrat vazbu.

Kdy se vám hodí brožura?

Pokud zvažujete, jakou formu reklamních materiálů využít, máte hned několik možností. Mezi nejoblíbenější varianty patří leták nebo klasická brožura.

Zatímco leták je kratší a zpravidla nemá více než dvě strany, brožura je obsáhlejší. Má několik stránek. Nejčastěji se používá například pro výroční zprávy, katalogy, časopisy nebo příručky.

Produktový katalog, příručka nebo představení firmy?

Co by měla brožura obsahovat? To se odvíjí od toho, k čemu je určená. Zatímco do produktového katalogu patří informace o konkrétních výrobcích, kvalitní fotografie a například cena, v odborných příručkách byste neměli zapomenout například na návod k použití přístroje.

Jiný obsah bude mít zase propagační brožura konkrétní společnosti. V takovém případě byste měli uvést zajímavé informace o historii firmy, důležitých milnících či zaměstnancích. A samozřejmě kontaktní údaje a odkazy na webové stránky i sociální sítě. Doplnit můžete i QR kód, pomocí kterého zákazníky jednoduše přesměrujete například na web.

broºura V1 (3) zdroj: Tisková zpráva

Na grafickém zpracování si dejte záležet

Kromě obsahu je neméně důležitá také grafika celé brožury. Pokud si nejste jistí, jak na to, poraďte se o konkrétní podobě se specialisty. V každém případě však dodržujte několik zásad.

  • Používejte nadpisy a podnadpisy, díky kterým rozdělíte text do jednotlivých bloků. Brožura tak bude pro čtenáře přehlednější a čtivější.
  • Místo dlouhých odstavců pište kratší texty. Brožurky jsou skvělým propagačním materiálem. Dlouhé texty ale zákazníci nemají čas číst. Raději text rozdělte do menších odstavců, kde v pár větách vysvětlíte dané téma.
  • Bodové seznamy vám pomohou udělat text přehlednější.
  • Nezapomeňte na obrázky, fotky a infografiky. Ty čtenářům umožní problematiku lépe pochopit. Názornými ukázkami proto v brožuře nešetřete.
  • Držte se jednotného vizuálu. Určitě víte, že méně je více. Nepleťte proto páté přes deváté a držte se jednoho stylu. Pokud tvoříte propagační brožuru, dodržujte brandbook společnosti a pracujte s firemními barvami a fonty.

Vyberte správnou vazbu brožury

Při výběru vazby vždy přihlédněte k tomu, k čemu je brožura určená. Tiskárna Point4me nabízí různé typy vazeb – od sešívaných s obálkou přes sešívané bez obálky až po knižní.

Zatímco sešívaná vazba bez obálky je skvělá pro zpravodaje, ceníky nebo ročenky, vazba s obálkou se zase hodí pro firemní časopisy a firemní katalogy. Knižní vazbu zase zvolte v případě, kdy plánujete výrobu učebnic, silnějších katalogů nebo knih.

broºura V2 (4) (1) zdroj: Tisková zpráva

Lesk, nebo mat?

K tisku brožury neodmyslitelně patří také výběr obálky. Tiskárny nabízí zpravidla dva typy obálek – měkkou a pevnější. Vybrat si také můžete, zda chcete lesklou, nebo matnou variantu.  

Pokud se chcete vyhnout odleskům a otiskům prstů, sáhněte po matné obálce. Výhodou lesklé obálky jsou zase výraznější barvy a větší odolnost.

Tisk brožury online

Brožury si můžete vytisknout i online. V online konfigurátoru tiskárny Point4me si jednoduše zadáte všechny požadavky – například počet kusů, formát, papír, zušlechtění a podobně. Během pár minut se tak dozvíte cenovou nabídku i termín dodání.

Zdroje:
Inzerce

Kurzy

Kurzovní lístek: 22.4.2024 Exchange s.r.o.

EUR 25,250 25,370
USD 23,660 23,840
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma

Nejnovější články