10. 7. 2018 09:26 - Spotřebitelé
Na dovolenou si jedeme především odpočinout, načerpat síly a energii. Odpočinek se ale může proměnit ve stres a náladu dokáže pokazit i malá vada. Pokud jste využili služeb cestovní kanceláře, můžete zájezd reklamovat. Ne za všechno ale můžete žádat kompenzaci. Podívejte se na přehled slev, na které máte právo v případě nespokojeností.
Ilustrační foto , zdroj: freeimages.com
"Dá se reklamovat vše, na co může mít pořadatel vliv. Nejde reklamovat počasí, ale pokoj, cestu, stravu, služby ano. Ta škála je docela bohatá," uvedl ve Snídani s Novou advokát Štěpán Ciprýn. Stěžovat si můžete u cestovní kanceláře, případně aerolinek.
Důležité je podat reklamaci do třiceti dnů od návratu. "Jinak nám soud nemusí nárok uznat. Cestovní kancelář má pak také třicet dnů na vyřízení reklamace," doplnil Ciprýn. Nejvíce se podle něj reklamuje kvalita ubytování a stravy.
Ciprýn radí pokusit se nejdříve vše vyřešit na místě s delegátem cestovní kanceláře. "Já bych nechtěl mít zkaženou celou dovolenou, proto bych to řešil už v dané destinaci. Kontaktoval bych českou pobočku, která by měla nabídnout nějaké řešení, třeba výměnu pokoje," dodal advokát.
Pokud by k nápravě nedošlo už na místě, případně byste si chtěli stěžovat třeba jen na první den, kdy jste nebyli spokojení, doporučují odborníci nashromáždit "důkazy". "Zajistit jména ostatních hostů, kteří mohou být svědky, fotografie, případně videa," vypočítal Ciprýn.
Zároveň byste se měli vždy přesvědčit, že máte ve smlouvě dostatečně ošetřený "účel" zájezdu. Pokud jedete na dovolenou k moři, musíte mít k moři přístup. "Řešili jsme stížnost jednoho pána, který jel na 'golfový pobyt', ale vůbec se na green nedostal," dal příklad advokát.
K orientaci v tom, co je možné reklamovat a o kolik peněz můžete žádat jako kompenzaci, pomáhají tzv. frankfurtské tabulky slev. Byly vytvořeny Zemským soudem ve Frankfurtu v roce 1985 právě za účelem výpočtu slevy ze zájezdu po reklamaci. Podívejte se na ně v galerii:
Zájezd byste se neměli bát reklamovat, i když jde o zdánlivou maličkost. "Můžete reklamovat jakoukoliv vadu, ale také ztrátu radosti. Pokud cítíte, že dovolená byla opravdu narušena, je velmi vysoká pravděpodobnost, že se stížností budete úspěšní," nabádá Ciprýn.
Frankfurtské slevy ze zájezdů, zdroj:
SOS
Frankfurtské slevy ze zájezdů, zdroj:
SOS
Frankfurtské slevy ze zájezdů, zdroj:
SOS
Frankfurtské slevy ze zájezdů, zdroj:
SOS
Tagy: Dovolená cestování kompenzace slevy
Zdroje: TV NOVA,MED,SOS
21. 11. 2020 21:52 - Spotřebitelé - 0
Pěstitelé vánočních stromků začínají řezat jedle, smrky a borovice na prodej. Ten by měl začít bez ohledu na vládní omezení tradičně začátkem prosince. Letos se prý můžeme těšit na hezčí a zelenější stromky. více
13. 11. 2020 14:39 - Spotřebitelé - 0
Odpovědnost za správnost a pravdivost informací ve své nabídce nesou i cestovní agentury, které zájezdy zprostředkovávají. Rozhodl o tom Nejvyšší správní soud. více
28. 2. 2020 00:05 - Bydlení - 0
Mladí to s pořízením vlastního bydlení nemají jednoduché. Aby získali hypotéku v bance, musí mít alespoň něco našetřeno. Když nejsou úspory, pomáhá rodina nebo další úvěry. Pomocnou ruku ale podávají i banky nebo stát. více
27. 2. 2020 00:05 - Ekonomika - 0
Americký ekonom libanonského původu Nassim Nicholas Taleb proslul před několika lety knihou Černá labuť, kde popsal následky neočekávatelných a nepředpověditelných událostí na svět a ekonomiku zvláště. My víme, že nebyl první. více
poslední komentáře | vstup do diskuze (celkem 0 příspěvků)