V EU začne platit dvouletá záruka na digitální obsah

- Spotřebitelé autor: Martin Slapnička

Evropský parlament schválil dokument, který posiluje práva spotřebitelů při koupi digitálního obsahu či služeb a chytrých spotřebičů. Změna má platit jak v případě platby penězi, tak i při transakci ve formě poskytnutí osobních údajů.

Ilustrační foto

Ilustrační foto,zdroj: freeimages

Podle reformy bude v Evropské unii platit záruka na virtuální nebo elektronické produkty, jako jsou software, mobilní aplikace, streamovaný obsah nebo videohry. Stáhnete-li si například film z placené služby či portálu, který k tomu požaduje registraci, a produkt nebude úplný nebo bude postrádat slíbené titulky, můžete žádat o opravu chyb nebo o náhradu.

Novela aktualizuje rovněž pravidla záruky na přístroje, které potřebují ke své činnosti software nebo se připojují na internet, například chytré televizní přijímače, notebooky či chytré telefony. Spotřebitel bude mít právo na aktualizaci softwaru, zajišťujícího jejich fungování a elektronickou bezpečnost. Záruka s nárokem na opravu či výměnu bude trvat dva roky, stejně jako u jiného zboží.

Důležitou novinkou je povinnost prodejce prokázat, že produkt nebyl poškozený již v okamžiku koupě. Největší potíže při uplatnění záruky mívají zákazníci právě při dokazování vad. Nyní tak bude činit obchodník po dobu nejméně jednoho roku od prodeje či dokonce déle, pokud to stanoví zákon příslušné členské země.

Tagy: EU Evropská unie spotřebitelé nákup na internetu digitální obsah

Zdroje: dTest