26. 12. 2017 19:28 - Spotřebitelé - 0
Může se stát, že některý z vánočních dárků nefunguje nebo má vady. Jak řešit takovou reklamaci? Věděli jste, že dárce může obdarovanému postoupit právo reklamovat? Ale co když pořídil zboží ve výprodeji či v akci? A jak je to s darovanými poukázkami či vouchery na zboží, pokud propásnete datum jejich platnosti? více
20. 12. 2017 11:35 - Spotřebitelé - 0
Zadlužit se na Vánoce je čím dál tím jednodušší. Dluhům a problémům se splácením nahrává virtuální prostředí. Vstát z gauče a dojít do obchodu nemusíte ani kvůli jídlu, ani kvůli vánočním dárkům. Jenže virtuální placení má i své nevýhody. Když člověk opravdu musí vytáhnout peněženku, vyndat bankovky a zaplatit, více si uvědomuje hodnotu peněz. více
8. 12. 2017 10:02 - Spotřebitelé - 0
Svařené víno patří k adventu a vánočním trhům. Některé svařáky jsou vyráběny z relativně podřadných typů vín a chuť bývá přetlučena cukrem nebo kořením. Co ale dělat, když svařák vůbec nechutná jako svařené víno nebo v grogu není žádný rum? více
3. 12. 2017 09:59 - Spotřebitelé - 0
Zatímco reklamovat obuv či elektroniku jsme si už zvykli, ve stravovacích zařízeních se často držíme zpátky kvůli ostychu či neznalosti svých práv. Přitom v restauraci uzavíráme kupní smlouvu jako kdekoliv jinde a pokud se nám nedostane adekvátního plnění, máme právo se ozvat. Co tedy dělat s „podmíráky“, přesolenými polévkami, hodinovým čekáním či studeným jídlem? Poradí vám odborníci spotřebotelského sdružení dTest. více
29. 11. 2017 10:00 - Spotřebitelé - 0
Výrobci potravin i spotřebitelé získali na konci listopadu 2017 návod, jak snížit množství akrylamidu v pečených a smažených potravinách. Doporučení na změnu výrobních postupů se týkají výrobků, jako je chléb, sušenky, hranolky, chipsy, snídaňové cereálie, pražená i instantní káva. Smyslem nového evropského nařízení je omezovat riziko vzniku rakoviny. více
21. 11. 2017 10:55 - Spotřebitelé - 0
Obliba nákupů v zahraničí a to včetně Číny roste. Na nákupech se totiž dají ušetřit nemalé peníze. Riziko tu však je. Místo vysněného dárku může přijít nekvalitní padělek, či dokonce úplně něco jiného. Co dělat, když s vámi prodejce nekomunikuje? Využijte chargeback u své banky. více
19. 11. 2017 00:00 - Spotřebitelé - 0
Mezi spotřebiteli se objevily obavy, že kvůli nedostatku smetany se kvalita másla v poslední době zhoršila. Spotřebitelská organizace dTest se proto rozhodla ověřit, jestli výrobci nezačali máslo šidit. Časopis dTest nechal v laboratoři otestovat celkem 20 různých másel, přičemž 18 vzorků pocházelo z českých regálů a zbylé dva výrobky z německého trhu pro srovnání. Překvapivým zjištěním je, že Meggle Alpské máslo prodávané v Česku bylo kvalitnější než jeho německé dvojče Meggle Alpenbutter. více
15. 11. 2017 10:22 - Věda a technika - 0
Zavedení nových roamingových pravidel v zemích EU změnilo chování spotřebitelů. Vyplývá to z výsledků bleskového průzkumu Eurobarometru zveřejněných v říjnu tohoto roku, které shrnula bulharská spotřebitelská asociace Aktivni potrebiteli. více
1. 11. 2017 16:56 - Spotřebitelé - 0
Možná se i vám stalo, že prodávající zamítl vaši reklamaci, aniž by se vadou pořádně zabýval a aniž by vám své rozhodnutí jakkoliv vysvětlil. Co v takové situaci dělat? Věděli jste, že pokud zboží reklamujete během prvních šesti měsíců od koupě, zákon připisuje veškerou odpovědnost za vady prodávajícímu? Co to v praxi znamená informuje sdružení spotřebítelů dTest. více
17. 10. 2017 00:00 - Spotřebitelé - 0
Člověk by si myslel, že suma, kterou je nutné zaplatit za práci řemeslníků, vyplývá z povahy dané služby. A to bez ohledu na věk či pohlaví objednatele. Průzkum britské společnosti, o kterém informuje tamější spotřebitelská organizace Which?, ale prokázal, že tomu tak není. více
8. 10. 2017 10:18 - Spotřebitelé - 0
Většinou dobře víme, že při nákupu v internetovém obchodě můžeme odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Z každého pravidla však existují výjimky a nejinak je tomu i při odstupování od smlouvy uzavřené na dálku. Lístky na koncert, rodinnou fotoknihu ani záclony ušité na míru už do e-shopu nevrátíte. A jak je to v případě služeb objednaných přes internet informuje spotřebitelské sdružení dTest. více
26. 9. 2017 13:25 - Spotřebitelé - 0
Samy o sobě nedokážou nahradit ztráty vzniklé při dlouhé fyzické aktivitě. Ve skutečnosti totiž tělo potřebuje látky, které v láhvi iontového nápoje nenajdete, říká italská spotřebitelská organizace Altroconsumo. Je také důležité rozlišovat nápoje pro sportovce a energetické drinky. více
24. 9. 2017 18:03 - Spotřebitelé - 0
Chcete-li reklamovat zboží, je podle zákona vaším primárním nárokem bezplatná oprava. Mnohdy ale vada přetrvává, i když se prodejce tváří, že je reklamace už u konce. Jak má záruční oprava vypadat a co dělat, když nejste s nápravou spokojeni? Kdy můžete žádat vrácení peněz? A co když prodávající reklamovanou vadu odstraní, ale podaří se mu přitom poškodit zboží jiným způsobem? Na to v článku odpovídají odborníci ze sdružení dTest. více
18. 9. 2017 16:32 - Spotřebitelé - 0
Do budoucna by už nemělo být možné uzavřít smlouvu pouze po telefonu. Počítá s tím záměr nového zákona o ochraně spotřebitele, který dnes schválila vláda. Případně takto uzavřená smlouva, by tak neplatila. více
7. 9. 2017 08:42 - Spotřebitelé - 0
Podle čeho se rozhodujete, kterou mraženou pizzu si koupíte? Hraje roli, jestli je šunková či sýrová, nebo kolik stojí? Anebo se vždy snažíte vybrat tu nejšunkovější, nejsýrovější? Pokud vám jde o to druhé, nejspíše oceníte srovnání sdružení na ochranu spotřebitele dTest. více
7. 9. 2017 08:38 - Věda a technika - 0
Podle informací společnosti Lookout, která se zabývá bezpečností v oblasti mobilních technologií, došlo ke sto milionům stažení škodlivého kódu. Bezpečnostní trhlinu způsobil softwarový balíček sloužící k zobrazování cílené reklamy. více
31. 8. 2017 09:44 - Spotřebitelé - 0
Výrobci léků Voltaren, Panadol a Maxiclear na Novém Zélandu dostali úřední výzvu k nápravě svých marketingových aktivit. Na trh totiž uvedli nové přípravky s vylepšeným názvem, který slibuje dojem vyšší účinnosti. Účinná látka, kterou obsahují, je ale stejná jako v těch předchozích. více
17. 8. 2017 11:02 - Auto-moto - 0
Přemýšlíte o koupi ojetého vozu? Dobře si rozmyslete, jaký autobazar navštívíte. Praktiky některých z nich jsou totiž značně nevybíravé a mohlo by se vám stát, že nakonec zpláčete nad výdělkem. Záměrné podhodnocování stavu vozu ve smlouvě, časový nátlak či bazar pouze v roli zprostředkovatele – to jsou jen některá z rizik, o nichž je dobré předem vědět. Na nejčastější praktiky upozornil spotřebitelský portál dTest.cz. více
13. 8. 2017 10:42 - Energie - 0
Zvažujete-li změnu dodavatele energií, bude vás nejspíše zajímat, odkdy můžete začít odebírat plyn nebo elektřinu od nového dodavatele. Rozhodující je, kdy vám končí smlouva, případně jestli ji lze předčasně vypovědět. Pátrat byste měli nejen po výpovědní době, ale i po automatickém prodloužení smlouvy. To vám totiž může bránit ve změně dodavatele třeba i několik let upozorňuje sdružení dTest. více
9. 8. 2017 09:36 - Spotřebitelé - 0
Další operátor si připravil pro zákazníky nepříjemné překvapení. Vodafone zavádí úplné zastavení datových služeb po jejich vyčerpání, pokud si za navýšení nepřiplatíte. Změna nastane ke konci sprna a začne platit automaticky. více